دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش  19 درصدی تزریق گاز به مخزن شوریجه

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از رشد ١٩ درصدی ذخیره سازی گاز طبیعی در مخزن شوریجه خبرداد.
کد خبر : 100329

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، سید مجید منبتی اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال، ٥٦٠ میلیون مترمکعب گاز در مخزن شوریجه، ذخیره سازی شده که این آمار در مدت مشابه سال قبل ٤٦٩ میلیون مترمکعب بوده است و این موضوع رشد ١٩ درصدی را نشان می دهد.


وی تصریح کرد: در بازه زمانی یادشده امسال، سه میلیارد و ٥٣٤ میلیون مترمکعب گاز ترش از چاههای منطقه عملیاتی خانگیران سرخس دریافت شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نداشته است.


مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد ادامه داد: در سه ماه نخست امسال میزان گاز ارسالی به خطوط خروجی، ٤,٦ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ٩٤ رشد داشته است.


منبتی با بیان این که میزان تولید گوگرد در پالایشگاه خانگیران از رقم ١٤٣ هزار تن به ١٤٨ هزار تن افزایش یافته است، یادآور شد: با وجود ثابت ماندن میزان دریافت گاز ترش، تولید گوگرد مجتمع گازی شهید هاشمی نژاد نسبت به سال قبل، ٣,٥ درصد رشد را نشان می دهد که این موضوع حاکی از افزایش راندمان تولید گوگرد در واحدهای بازیافت گوگرد این شرکت است.


مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد تاکید کرد: این شرکت با تعمیرات اساسی واحد شماره یک تصفیه گاز و در دست اقدام بودن تعمیرات واحدهای چهار و پنج و همچنین داشتن حداکثر تزریق به مخزن ذخیره سازی شوریجه، خود را برای خدمت رسانی در زمستان پیش رو و فراهم کردن انرژی پاک گاز برای مشترکان آماده می کند.



انتهای پیام/

برچسب ها: گاز طبیعی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته